מילה טובה לכיתה ג - מדל
ספרי הלימוד לחינוך לשוני בסדרה 'מילה טובה' פותחו בהתאם לתכנית הלימודים לחינוך לשוני לבית הספר היסודי והנספח לתכנית הלימודים הנוגע ליצירות הספרות, ובהשפעת תובנות וידע שהצטברו מתקשורת שוטפת עם מורים ומדריכים בתחום החינוך הלשוני.
הספרים עונים על הנדרש בתכנית הלימודים בהיצע רחב של טקסטים לסוגיהם, ובכלל זה טקסטים מעולם השיח של הספרות ושל המקורות היהודיים, וכן הספרים עונים על הצורך בעיסוק מעמיק בהבנה, בהבעה בכתב ובעל פה, בדרכי תשאול מגוונות, בהוראת נושאי לשון ובתרגולם, בהרחבת אוצר המילים ובפעילויות המפתחות רמות חשיבה גבוהות.
הספרים מציעים ארגון תמָטי (נושאי) של טקסטים במגוון סוגות.
העיקרון התמטי מוביל למימוש הרעיונות והמטרות של תכנית הלימודים, בהתאמה לגיל התלמידים ולכשירות הלשונית המצופה מהם.
העיקרון התמטי נבחר כמתאים לתלמידי בית הספר היסודי.
נושאי התוכן השונים מעשירים את הידע הקיים אצל התלמידים (עולם המושגים, אוצר המילים, הרעיונות).
ההעשרה מובילה לביסוס התוכן, ועם ביסוס זה אפשר לעסוק בנושאים מופשטים יותר של מבני השיח – סוגות וחשיבה על השפה (מטא לשון).
כך למשל כדי לכתוב טקסט בסוגה הטיעונית שכנועית - בנושא שמירה על בעלי חיים, על התלמיד לרכוש ידע בנושא, שאם לא כן יתקשה התלמיד לכתוב טיעונים ונימוקים בנושא שאינו מכיר.
מטרת הספרים: לסייע למורים לתת לתלמידים ציוני דרך מפורשים ומנחים בדרכם אל היעדים שתכנית הלימודים מציבה.
היעדים מתורגמים ליחידות לימוד הנושאות תוכן איכותי הכולל מפגשים עם תרבות, ידע וערכים (מתוך ההקדמה).